آشنایی با ورق‌های گالوانیزه و طرح سفال


ورق‌ گالوانیزه یا طرح سفال؟ کدام بهتر است؟ در طراحی و ساخت سقف‌های شیروانی که در واقع نوعی از سقف‌های شیب دار هستند، از انواع متریال شیروانی استفاده می‌شود. دو نوع از ورق‌های سقف شیروانی شامل ورق‌های گالوانیزه و ورق‌های رنگی طرح سفال می باشند که می‌توان گفت دو نوع پر استفاده در صنعت سقف‌های …

این مقاله در سایت ویلا نما به نشانی اینترنتی (آشنایی با ورق‌های گالوانیزه و طرح سفال) منتشر شده است. جهت دیدن تمامی مقالات لطفا به سایت اصلی مراجعه نمایید.

آشنایی با ورق‌های گالوانیزه و طرح سفال https://vilanama.ir/blog/familiarity-with-galvanized-sheets-and-pottery-design/ https://vilanama.ir/blog/familiarity-with-galvanized-sheets-and-pottery-design/#respond ویلانما Sat, 23 Jan 2021 08:02:29 0000 وبلاگ https://vilanama.ir/?p=32

ورق‌ گالوانیزه یا طرح سفال؟ کدام بهتر است؟ در طراحی و ساخت سقف‌های شیروانی که در واقع نوعی از سقف‌های شیب دار هستند، از انواع متریال شیروانی استفاده می‌شود. دو نوع از ورق‌های سقف شیروانی شامل ورق‌های گالوانیزه و ورق‌های رنگی طرح سفال می باشند که می‌توان گفت دو نوع پر استفاده در صنعت سقف‌های …

این مقاله در سایت ویلا نما به نشانی اینترنتی (آشنایی با ورق‌های گالوانیزه و طرح سفال) منتشر شده است. جهت دیدن تمامی مقالات لطفا به سایت اصلی مراجعه نمایید.

ورق‌ گالوانیزه یا طرح سفال؟ کدام بهتر است؟

در طراحی و ساخت سقف‌های شیروانی که در واقع نوعی از سقف‌های شیب دار هستند، از انواع متریال شیروانی استفاده می‌شود. دو نوع از ورق‌های سقف شیروانی شامل ورق‌های گالوانیزه و ورق‌های رنگی طرح سفال می باشند که می‌توان گفت دو نوع پر استفاده در صنعت سقف‌های شیب دار محسوب می‌شوند. از این رو تصمیم گرفته ایم در ادامه این مقاله، به بررسی ورق‌های گالوانیزه و طرح سفال بپردازیم و این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ابتدا بهتر است تعریفی از ورق‌های گالوانیزه و ورق‌های رنگی طرح سفال داشته باشیم. لازم به ذکر است که این ورقها در مناطق ویلایی دماوند، گیلاوند، آبسرد و شمال کشور که ویلاسازی زیادی صورت می‌گیرد بسیار مورد استفاده است.

ورق‌های گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه شامل دو نوع ورق‌های گالوانیزه رنگی و ورق‌های گالوانیزه بدون رنگ است. ورق‌های گالوانیزه رنگی و بدون رنگ، هر دو از جنس ورق آهنی می‌باشند که دارای پوشش روی می‌باشد. تنها تفاوتی که ورق‌های گالوانیزه رنگی با ورق‌های گالوانیزه غیر رنگی دارند، نوع شکل گیری کریستال گالوانیزه بر سطح رویی ورق گالوانیزه است. این نوع شکل گیری با توجه به سرعت سرد نمودن و البته میزان روی به کار رفته در ورق های مختلف، متفاوت می‌باشد. ورق های گالوانیزه در ضخامت های مختلف 0.18 میلی متر تا 6 میلی متر، ساخته و تولید می شود.

لازم است بدانید که فروش ورق گالوانیزه رنگی یا غیر رنگی با توجه به دو نوعی که روانه بازار می شوند صورت می گیرد، این دو نوع شامل حالت فابریک و رولی است. ضخامت ورق‌های گالوانیزه به شکل فابریک 1000×2000 میلی متر و 1250×2500 میلی متر و ضخامت ورق‌های گالوانیزه به شکل رول 0.18 تا 6 میلی متر و عرض آن‌ها به شکل رول 100 و 125 سانتی متر می باشد.

عکسی که در پایین ملاحظه می فرمایید، ورق شیروانی گالوانیزه با طرح سینوسی است که در عرض های 1 و 1.25 و در طول و سایز آزاد تولید و عرضه میگردد.

ورق گالوانیزه با طرح سینوسیورق گالوانیزه با طرح سینوسی در عرض‌های 1 و 1.25 و در طول و سایز آزاد

ورق های طرح سفال

پس از آشنایی با ورق های گالوانیزه، نوبت به آشنایی با ورق‌های طرح سفال رنگی می‌رسد. ورق‌های طرح سفال همانطور که از نام آن‌ها پیداست، تنها ورق‌هایی هستند که طرح سفال دارند. به عبارت دیگر، ورقهای صاف رنگی هستند که زیر دستگاه رولفرمینگ به شکل سفال فرم داده می‌شوند و از جنس خود سفال طبیعی نمی‌باشند. از این رو تمامی مشکلاتی که در سفال طبیعی وجود دارد، در ورق‌های طرح سفال به طور کلی رفع شده است.

تفاوت ورق‌های گالوانیزه با طرح سفال رنگیمقایسه ورق‌های گالوانیزه با طرح سفال رنگی

مقایسه ورق‌های گالوانیزه با ورقهای طرح سفال رنگی

پس از آشنایی با ورق‌های گالوانیزه و ورق‌های طرح سفال، نوبت به مقایسه این دو نوع ورق با یکدیگر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های ورق‌های گالوانیزه که این نوع ورق‌ها را از ورق‌های طرح سفال متمایز می‌سازد این است که در صورت از بین رفتن پوشش روی، ورق‌های گالوانیزه نمی شکنند و علاوه بر این دچار زنگ زدگی نیز نمی‌شوند.

از همه مهم‌تر اینکه از ورق‌های گالوانیزه در اکثر صنایع مانند ساخت کانال کولر، شیروانی خانه‌ها، لوله‌ها، صنعت ماشین سازی، تولید لوازم خانگی و غیره استفاده می‌شود، اما از ورق‌های طرح سفال تنها برای ساخت سقف‌های شیبدار طرح سفال می توان بهره برد. از این رو می‌توان گفت ورق‌های گالوانیزه واقعا منحصر به فرد و فوق العاده هستند.

امروزه سقف‌های شیبدار پرکاربردترین سقف‌های شیروانی می باشند. از این سقف ها با توجه به دو نوع گرم و سرد آن، می توان در مناطق گرمسیر و سردسیر استفاده کرد. برای جلوگیری از خوردگی و پوسیدگی سقف از روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود. یکی از پرکاربردترین روش‌ها استفاده از ورق‌های گالوانیزه در سقف‌های شیب دار می‌باشد، زیرا استفاده از ورق گالوانیزه برای جلوگیری از خوردگی و پوسیدگی یکی از کم هزینه‌ترین روش‌ها است.

در کل می‌توانیم بگوییم ورق‌های گالوانیزه از همه لحاظ کم هزینه می‌باشند، چرا که هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز کم می‌باشد. حتی احتمال آسیب دیدگی‌های ورق‌های گالوانیزه نیز بسیار کم است.

انواع ورقهای گالوانیزه و رنگی

 انواع ورقهای گالوانیزه و رنگی از قبیل ورقهای طرح سفال، آندوویلا، آندولین، شینگل، دکرا، پرچین و بام تایل و اکثر متریال های سقف شیبدار در مناطق ویلایی لواسانات تهران، دماوند، گیلاوند، آبسرد، آبعلی و در مناطق شمال کشور مثل رویان، نوشهر، نمک آبرود، کلاردشت و کلیه مناطق شمال و جنوب کشور به دلیل سبک سازی و زیبایی نمای ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلیه خدمات اجرایی شرکت ویلانما در اقصی نقاط ایران عزیز اعم از لواسانات تهران، منطقه شمال تهران، مناطق ویلایی دماوند، آبسرد، گیلاوند، مناطق شمال ایران اعم از نور، رویان، آمل، بابل، چمستان، چالوس، نمک آبرود، کلاردشت، کلارآباد، نوشهر و همچنین استان‌های کرمان، اصفهان، شیراز، قم، کاشان و تمام مناطق ویلایی و همچنین تمام استان‌های ایران با حمل و نصب به صورت کامل و به قیمت روز تهران اجرایی می‌گردد. برای شهرهای خارج از محدوده تهران برای استقرار اکیپ اجرایی شرکت باید از طرف کارفرما اسکان تهیه گردد.

نمونه عکسهایی که در پایین ملاحظه می‌فرمایید، رول‌های ورق‌های رنگی می‌باشند که در رنگهای مدرن و متنوع تولید و عرضه می‌گردند.

رول‌های ورق‌های رنگی در رنگهای مدرن و متنوع رول‌های ورق‌های رنگی در رنگ های مدرن و متنوع تولید می‌گردند.

خوشبختانه با پیشرفت دانش و تکنولوژی با متنوع‌ترین، زیباترین و در عین حال با کیفیت‌ترین متریالهای پوشش سقف شیروانی مواجه هستیم که بسته به مناطق آب و هوایی مختلف زیرساخت هایی دارند و می‌تواند با هر منطقه آب و هوایی سازگار باشند.

به عنوان مثال برای مناطق شمال که رطوبت بالایی دارند، توصیه می‌شود که از ورق های شینگل، دکرا یا آندوویلا بیشتر استفاده شود تا از پوسیدن سقف شیروانی در دراز مدت در امان باشند و برای مناطق سردسیر کشور مثل دماوند و آبسرد، لواسانات و فشم توصیه می‌شود از ورقهایی با عایق قوی‌تر مثل ساندویچ پانل یا با ورق های کلاسیک با اوورلب بالا و پشم سنگ استفاده شود. نوع آب و هوای مناطق در سیستم زیرسازی، خرپا سازی و طراحی نیز بسیار حائز اهمیت است. مثلاً مناطقی که باد شدید متوجه آنجا می‌شود، از سیستم طراحی با شیب تند استفاده می شود.

شما عزیزان می توانید جهت مشاوره رایگان با متخصصان ویلانما تماس گرفته و ضمن بازدید از پروژه های اجرایی این شرکت، از خدمات فروش ورق آندولین و آندوولا، دکرا، پرچین، شینگل، طرح سفال و سایر متریال شیروانی آگاه شوید.

این مقاله در سایت ویلا نما به نشانی اینترنتی (آشنایی با ورق‌های گالوانیزه و طرح سفال) منتشر شده است. جهت دیدن تمامی مقالات لطفا به سایت اصلی مراجعه نمایید.

https://vilanama.ir/blog/familiarity-with-galvanized-sheets-and-pottery-design/feed/ 0

منبع :ویلانما
[ بازدید : 141 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 8 اسفند 1399 ] [ 5:01 ] [ Drake ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]