وزارت «صمغ» و مشکل مایحتاج مردم


سیستم حکومتی ما در 40 سال گذشته نسبتاً متمرکز بوده است ، اما برای سازماندهی کشور ، سیستم هایی با اقتصاد آزاد را پیاده سازی می کنیم. در آغاز انقلاب ، وزارتخانه های صنایع سنگین ، صنایع ، معادن و بازرگانی در قالب 4 وزارتخانه وجود داشت و در اوج خود در مواقعی مقامات بی …

وزارت «صمغ» و مشکل مایحتاج مردم https://moonnews.ir/وزارت-صمغ-و-مشکل-مایحتاج-مردم/ ماه نیوز Sat, 31 Jul 2021 13:29:45 0000 عمومی https://moonnews.ir/وزارت-صمغ-و-مشکل-مایحتاج-مردم/ سیستم حکومتی ما در 40 سال گذشته نسبتاً متمرکز بوده است ، اما برای سازماندهی کشور ، سیستم هایی با اقتصاد آزاد را پیاده سازی می کنیم. در آغاز انقلاب ، وزارتخانه های صنایع سنگین ، صنایع ، معادن و بازرگانی در قالب 4 وزارتخانه وجود داشت و در اوج خود در مواقعی مقامات بی …

سیستم حکومتی ما در 40 سال گذشته نسبتاً متمرکز بوده است ، اما برای سازماندهی کشور ، سیستم هایی با اقتصاد آزاد را پیاده سازی می کنیم. در آغاز انقلاب ، وزارتخانه های صنایع سنگین ، صنایع ، معادن و بازرگانی در قالب 4 وزارتخانه وجود داشت و در اوج خود در مواقعی مقامات بی نظیر بودند. ده ها سکه به او اهدا شد که همه آنها را اهدا کرد. بدون صرف هزینه ای برای ساخت مدرسه در منطقه 2 تهران.
در وزارت صنعت وزیری بود که صنعت را می شناخت و مرجعی برای صاحبان کارخانه ها بود ، اگرچه گاهی اوقات سختگیری او با زیردستان مناسب نبود و او به اندازه کافی خوش شانس بود که خانواده اش از امکانات پتروشیمی برخوردار شوند و …
در همان زمان وزیر قدرتمندی در وزارت معادن و فلزات حضور داشت که کارش بد بود ، اگرچه مجبور بود در سفر با آشپز برود تا طعم غذا را بفهمد!
آنها آمدند و سه وزارتخانه صنعتی را در یک فرآیند وقت گیر ادغام کردند. من می گویم که وزارتخانه “صمغ” به این دلیل است که وزارتخانه هرچه بود ، به آن متصل شد و به وزارت صنعت و غیره تبدیل شد.
خوب ، اگر از شما بپرسیم چرا وزارتخانه های غیر تخصصی و ادغامی دارید ، پاسخ واضح این است که بسیاری از کشورها این کار را انجام داده اند و هدف ما کاهش نیروی انسانی ، کاهش دولت و افزایش بهره وری است.

حال باید بررسی کرد که تفاوت نیروی انسانی فعلی وزارت صمت با کل نیروی انسانی وزارتخانه های قبلی در چیست؟ چقدر کاهش یافته است؟ و موقعیت کاری فعلی این وزارتخانه چگونه است؟ آیا آنها سالم و بازرسی شده اند؟
در واقع ، در 30 سال گذشته ، صنایع سنگین جدید زیادی ایجاد شده است و وضعیت شرکتهای متوسط ​​و کوچک چگونه است؟ خودروسازان ما تا چه اندازه از عملکرد انحصاری برخوردار بوده اند؟ آیا اخیراً تمرکززدایی در مقررات دست و پاگیر و بوروکراسی رخ داده است؟

تا کنون ، نیروی کار و ظرافت قابل توجیه است ، اما انحلال وزارت بازرگانی (نام آن فارسی برای تجارت است و کشور دارای سابقه طولانی است) و وابستگی آن به وزارت صنعت و معدن سابق هیچ فایده ای نداشت. نتایج. اصولاً وظایف وزارت بازرگانی با وزارت صنعت کاملاً سازگار نیست.

عدم انجام وظایف وزارت بازرگانی ، که زمانی وزیران موفقی داشت ، بر نیازهای مردم تأثیر مستقیم می گذارد و در بلندمدت ، با کاهش سطح رفاه مردم ، دلیل می آورد. برای نارضایتی آنها وزارت بازرگانی باید تمام تلاش خود را برای یافتن بهترین نقطه برای تأمین لوازم و واردات کالا و کالاهای مصرفی مردم بکار گیرد.
به یاد دارم که یک معلم در یک دانشکده فنی به دانش آموزان می گفت شما BB هستید ، تحصیل نکرده و بدون هنر هستید ، و البته وزارت سکوت بدون صنعت و بدون کسب و کار دچار چنین سرنوشتی می شود …..
به یاد بیاوریم که مدت زیادی است وزیر قوی در راس این وزارتخانه ندیده ایم که در مجموع 4 وزارتخانه است.
در هر صورت ، مجلس فعلی ، که علاقه زیادی به پیشنهاد و تصویب برنامه های خود دارد ، باید برای بی رحمی گذشته در عدم تصویب لایحه تاسیس وزارت بازرگانی قدم بردارد و طرح تأسیس آن را ارائه و تصویب کند. . به گفته نویسنده وزارت بازرگانی قبل از معرفی کابینه ، جداسازی وزارت حمل و نقل از مسکن و شهرسازی از اهمیت بیشتری برخوردار است.


[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 9 مرداد 1400 ] [ 22:55 ] [ Drake ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]